Prije nego što odgovorite na ovo pitanje zapitajte se - možete li danas zamisliti svijet bez društvenih mreža? Prije 20 godina bismo mogli.
Facebook je promijenio ime - vijest je s kojom su u našim umovima svi filmski scenariji postali naša stvarna budućnost. Svašta smo u posljednje vrijeme pročitali u medijima o ovoj velikoj promjeni i većina Facebook korisnika je ostala zbunjena, pogotovo jer se na aplikaciji u našim pametnim telefonima Facebook i dalje zove Facebook.
Pa o čemu se tu točno radi i što je to Zuckerberg promjenio?
Ono što je često izostalo iz medijskih članaka i tako zbunilo Facebook korisnike je da je Zuckerberg promjenio ime tvrtke Facebook; krovne kompanije svih njihovih društvenih mreža i aplikacija; Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, a ne ime društvene mreže. I tako se od ove godine Facebook zove Meta, točnije, Meta Platform Inc.
Zašto Meta?
Novi naziv tvrtke potječe iz novog smjera u kojemu se tvrtka kreće, a to je stvaranje "metaverzuma".
Metaverzum?
Metaverzum iliti metaverse je, prema Zuckerbergu, sljedeće poglavlje interneta. Metaverzum će omogućiti „teleportaciju“ bilo gdje, u njemu ćete moći iskusiti što god želite, s kime god želite, u bilo kojem trenutku. Kako? Stavljanjem naočala na glavu!
Umjesto da gledamo u ekran, u Facebookovom metaverzumu moći ćemo raditi sve ono što radimo u našoj stvarnosti pomoću našeg avatara – popiti kavu s prijateljima, raditi u virtualnom uredu, ići na koncerte, igrati igre, kupovati, stvarati, baviti se sportom. Tako bi se primjerice poslovni konferencijski pozivi odvijali na drugačiji način jer, umjesto da poslovne suradnike vidimo na ekranu, vidjeli bismo ih uživo, odnosno vidjeli bismo njihovu virtualnu inačicu; avatar.
Marketing u metaverzumu?
Jedan od primjera kako funkcionira metaverzum koje je Zuckerberg pokazao je sljedeći: djevojka iz Los Angelesa uživo je na koncertu i telefonom zove prijateljicu iz japanskog Kyota, koja se virtualno prebaci na taj koncert koji se odvija uživo. Nakon toga obje zajedno virtualno odlaze na virtualni afterparty, na kojemu se druže s ljudima širom svijeta i - kupuju stvari.
Metaverzum će stvoriti cijelu jednu novu ekonomiju. Netko će trebati izgraditi taj svijet, a svi mi ćemo stvari iz tog svijeta kupovati. Primjerice, dizajneri će moći kreirati odjeću i obuću za avatare, jer naravno svi želimo dobro izgledati na poslovnom sastanku ili na koncertu na kojem možemo upoznati svoju srodnu dušu s drugog kraja svijeta - pa makar to nismo mi nego naš avatar. Jednako je s namještajem, prijevoznim sredstvima, gadgetima, igrama i desecima i stotinama stvari koje u ovom trenutku još ne možemo ni zamisliti.
Kako još uvijek mnogi hrvatski poduzetnici ne vjeruju u činjenicu da ukoliko se njihovo poslovanje ne nalazi na društvenim mrežama ne postoji za mlađu generaciju potrošača - tako će, vjerujem, mnogi odbijati i pomisao da iskoriste Metu za proširenje svog vlastitog poslovanja. A svi vi koji idete u korak s vremenom pred vama su 5 godina (koje je Zuckerberg zadao svojoj kompaniji za ostvarenje planova o metaverzum) za promišljanje i pripremanje planova za vlastiti nastup u metaverzumu.
Evo par ideja kako iskoristiti metaverzum u svoju poslovnu korist.
Proizvođač ste sportske opreme? U metaverzumu ćemo moći okupiti nogometnu ekipu i igrati turnire, a kao i u stvarnom svijetu, igrači će željeti imati najbolje kopačke.
Nutricionisti i osobni treneri bi tako mogli osobama koje će vježbati jogu ili pilates u metaverzumu ponuditi svoje usluge te im se pridružiti na treningu ili im držati predavanje.
Prodajte svoju virtualnu opremu za lov i ribolov, uredski namještaj, dizajnirajte virtualnu tortu za virtualne proslave, odjeću za avatare, frizure, nakit, pronađite način kako ćete prilagoditi i prodati sve proizvode i usluge koje prodajete sada u ovom materijalnom svijetu.
Kako ćemo se oglašavati u virtualnom svijetu? Jednako kao i u ovom materijalnom svijetu. Plakati u trgovačkim centrima, banneri u sportskim dvoranama, svjetleće reklame na koncertima...
Sve vam ovo zvuči kao neki znanstveno-fantastični film? Sjetite se da nam je tako i današnji Facebook zvučao prije 20 godina i pripremite svoje poslovanje za budućnost na vrijeme. A kao dokaz da nam metaverzum zbilja kuca na vrata je činjenica da se već kupuju i “zemljišta” u tom virtualnom svemiru. Tako je jedan Sotheby’s prepoznao da će korisnici, u primjerice svom virtualnom uredu, željeti imati omiljenu umjetninu i stoga želi tamo izgraditi repliku svoje aukcijske kuće u Londonu kako bi prodavao digitalnu umjetnost.
Tvoja tvrtka još uvijek nema profile na društvenim mrežama? E pa sada je zbilja krajnje vrijeme da pronađeš svog Social Media Managera i ne dopustiš da te ubrzo pregazi vrijeme.
Comments